sobota, 8 marca 2014

Bucketlist.org - bo cel bez terminu to tylko marzenie...


Pewnie wiele z Was słyszało o tzw. bucket list, czyli liście rzeczy do zrobienia przed śmiercią. Ja swoją zaczęłam tworzyć całkiem niedawno, a pomaga mi w tym specjalna strona bucketlist.org.
A swoją drogą, czy kiedykolwiek zastanawialiście się skąd się wzięła nazwa bucket list?


Otóż, pochodzi ona od wyrażenia slangowego to kick the bucket, czyli "kopnąć w kalendarz"! Ale wracając do bucketlist.org...


Strona umożliwia nam stworzenie profilu i dodawanie do niego celów, które pragniemy kiedyś zrealizować. Jak to wygląda, widzicie na zdjęciu powyżej.

Bardzo spodobał mi się sposób układania listy. Przede wszystkim każdy użytkownik może sam utworzyć nieograniczoną liczbę celów. Aby to zrobić, wybieramy add a goal i wpisujemy jego nazwę, a następnie opcjonalnie dodajemy notatki, kategorię, lokalizację, zdjęcie i deadline. Profil na bucketlist.org jest publiczny, a ostatnio dodane cele wyświetlają się na pasku bocznym, więc jeśli Wasz cel jest dość osobisty, pamiętajcie o zaznaczeniu opcji mark as private na dole formularza.

Nie zapominajcie o wpisywaniu deadline'u, czyli ostatecznego terminu realizacji dla każdego dodawanego celu. W końcu "cel bez terminu, to tylko marzenie"!

Najprzyjemniejsze jest oczywiście zaznaczanie ostatniej z opcji, czyli meldowanie wykonania celu! Wtedy otrzymujemy też możliwość zmiany zdjęcia (np. na własne) oraz opisanie i ocenę nowozdobytego doświadczenia.


Poza tworzeniem własnych celów, można je też "pożyczać" od innych. Wchodząc w odpowiednie zakładki na górze strony, możemy przeglądać ostatnio dodane albo najpopularniejsze cele z danej kategorii. Można więc śmiało powiedzieć, że bucketlist.org jest prawdziwym wiadrem inspiracji - do tej pory serwis zgromadził ponad 126 tysięcy użytkowników, którzy dodali ponad 2 miliony celów! Jest więc z czego wybierać.

Takie przeglądanie cudzych celów ma też inną zaletę - może nam pomóc w realizacji własnych! Wielu użytkowników po wykonaniu zadania, dokładnie opisuje jego przebieg i dzieli się z innymi cennymi wskazówkami. Jeśli na swojej liście macie dość skomplikowane operacje jak np. podróż dookoła świata, to powinna Was zainteresować zwłaszcza ta opcja.

I jak, zachęciłam Was do zarejestrowania się na bucketlist.org?

23 komentarze:

  1. Mnie zachęciłaś. Jak tylko będę miała więcej czasu na pewno postaram się opisać tam swoje cele. Choć nie wiem czy nie marzeń jest więcej....

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie moje cele skrzętnie odnotowałam na kartce. Z 10 jeden został zrealizowany jakiś tydzień temu ;)
    emmersonn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się zatańczyć z osobą, z którą nigdy nie sądziłam, że będzie to możliwe! Także nr 7 został odznaczony ;)

      Usuń
  3. Ja tak troszkę nie na temat, lecz za fajnego bloga zostałaś nominowana do Liebster Blog Award, więcej szczegółów na http://my-healthy-style.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html/

    OdpowiedzUsuń
  4. A też sporządziłam taką listę i staram się ją powoli spełniać :D
    Fajna sprawa
    http://foxyladyme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie słyszałam o tym :)
    ja zostanę przy kalendarzu :) i tak mam mało czasu i już za dużo profilów w sieci ;) muszę się ograniczać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze słyszę, ale jestem zachwycona! Najchętniej zrobiłabym jeszcze z tego wszystkiego album, którym będę przeglądać jak będę babulinką na fotelu bujanym :) Oj dziewczyno rozświetliłaś mi dzień :) Już się zabieram do logowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, albo taki scrapbook z całą listą! Ale mi podsunęłaś pomysł... :D:D

      Usuń
  7. Zachęciłaś, cudowny wynalazek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaaaaaa zaraz się rejestruję! Mam swoją papierową bucket list od dawna, ale z chęcią stworzę też internetową wersję. Uwielbiam takie wynalazki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba sama zaraz stworzę swoją listę :) fajnie, że o tym napisałaś!

    OdpowiedzUsuń
  10. jej bardzo fajny pomysł, ale ja jestem typem człowieka, który posiada cechę tzw. słomiany zapał więc znać mnie założę-napisze milion-nie wykonam nigdy...

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że ktoś piszę liste rzeczy do zrobienia przed kopnięciem w kalendarz. Ale muszę się nad tym zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem sporo osób je pisze. Na kilku blogach widziałam nawet osobne podstrony z takimi listami :)

      Usuń
  12. Kurczę, oczywiście że nie słyszałam ale pomysł zacny bardzo ;)
    Choć jestem tak ostatnio skoncentrowana na pracy, ze trudno mi zorganizować nawet mycie zębów :/
    Jako pierwszy cel wpiszę więc 'umyć rano dokladnie zęby i nie zasnąć nad umywalką'
    Challenge Accepted :)
    xoxo
    btw, świetny pomysł ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, a po wykonaniu tego zadania koniecznie wrzuć zdjęcie i opisz jak Ci się to udało! ;))

      Usuń
  13. Genialne :-) Oj... przydałoby się zrobić taką listę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. O, nie wiedziałam, że istnieje taka strona, a uwielbiam tworzyć wszelkiego rodzaju listy!

    Właśnie zakładam tam konto.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Nie musisz osobno wklejać adresu swojego bloga - i tak Cię odwiedzę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...