wtorek, 4 sierpnia 2015

Espresso affogato, czyli moja ulubiona kawa latem

Podobno przed nami jeszcze przynajmniej tydzień upałów (hurra!), więc na pewno przyda się coś na orzeźwienie. A najlepiej jeśli to coś będzie kawowe... I tu z pomocą przychodzi kawowe wyzwanie blogowe Ewy z bloga Day with Coffee - dzisiejszym tematem jest właśnie ulubiona kawa dla ochłody. Postanowiłam, więc podzielić się z Wami krótkim i bardzo prostym przepisem na pyszne domowe espresso affogato.



Prawdziwego włoskiego espresso affogato spróbowałam po raz pierwszy kilka miesięcy temu (w Krakowie!) i od razu porzuciłam dla niego zwykłe frappe. Z tego, co zauważyłam, niewiele jest kawiarni, w których można je zamówić... ale na szczęście przepis nie jest ani zbyt skomplikowany ani czasochłonny i można je spokojnie przyrządzić samemu w domu.

Wystarczy włożyć do filiżanki gałkę lodów (tradycyjnie powinny być waniliowe lub śmietankowe), a następnie powoli zalać je gorącym espresso. Po chwili lody zaczną topnieć i zamieniać się w grubą warstwę pysznej, chłodnej pianki. Wtedy delikatnie zamieszajcie całość... i gotowe! 

(Podobno we Włoszech czasem dodaje się jeszcze odrobinę likieru... ale to już punkt tylko dla chętnych ;)



Jak już wspominałam, post powstał w ramach wyzwania kawowego. Kliknijcie w baner, żeby poznać jego zasady... i jak najszybciej się do nas przyłączyć! :)





A co Wy popijacie w te piękne upalne dni? :)


11 komentarzy:

  1. Ale pyszności! Uwielbiam kawę więc taką z największą przyjemnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jakie to proste. Wypróbuję na pewno, bo upały nieziemskie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi odlotowo i zdecydowanie chłodząco. :D Ja robię sobie frappe właśnie, bo lody u mnie zazwyczaj długo się nie utrzymują i ktoś je zjada. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dlatego mam w zamrazarce osobne lody specjalnie do kawy :D

      Usuń
  4. Kurcze, często dorzucam do kawy lody, ale nigdy nie wpadło mi do głowy, by dorzucić kawę do lodów :D Dokładnie według przepisu nie postapię, bo nie piję espresso (nawet nie wiem, jak je zrobić bez ekspresu do kawy...) tylko jakąś kremową kawę rozpuszczalną, a z lodów lubię tylko czekoladowe :D Ale myślę, że jak sobie przypomnę ten przepis przed wypiciem kawy, to na pewno spróbuję zrobić takie coś z kawy rozpuszczalnej i lodów czekoladowych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z lodami czekoladowymi i kawą rozpuszczalną nie próbowałam, ale myślę, że też da radę. Grunt to nie dodawać mleka i pozwolić lodom zrobić cały efekt! :D

      Usuń
  5. Wygląda przepysznie! Tak jak wyżej wspomniała jedna z dziewczyn, wolę kawę rozpuszczalną, więc chyba spróbuję wypróbować ten sposób właśnie z nią, ale będzie pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Would be nice now!
    Yummmmieee! Looks great and for sure I love coffee!
    Happy summer
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  7. to... takie proste? pędzę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Nie musisz osobno wklejać adresu swojego bloga - i tak Cię odwiedzę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...