niedziela, 30 sierpnia 2015

Przepis na domowy mrożony jogurt z miodem i orzechami

Domowy mrożony jogurt z miodem i orzechami
To nic, że lato powoli dobiega do końca, a  w powietrzu coraz wyraźniej czuć nadchodzącą jesień. Sierpień żegna nas pięknym słonecznym weekendem i głupio byłoby go tracić na narzekanie i dołowanie się pierwszym września. Zamiast tego radzę zaszyć się w jakimś przyjemnym miejscu z kubkiem własnoręcznie przyrządzonego mrożonego jogurtu i oddać słodkiemu niedzielnemu lenistwu. Już podaję najprostszy i osobiście sprawdzony przepis!


Przygotowanie domowego mrożonego jogurtu znalazło się na mojej tegorocznej wakacyjnej liście małych przyjemności. Trochę z tym zwlekałam, bo mimo, że przepis jest banalnie prosty, to wykonanie go wymaga trochę uwagi i szanse na to, że moje zapominalstwo pokrzyżuje mi plany były spore. Na szczęście, nic takiego się nie stało - wyszło za pierwszym razem i było pyszne!

No to do rzeczy. Przede wszystkim będziecie potrzebować jogurtu - ja wybieram ten typu greckiego, bo jest gęstszy i ma ciekawszy smak, ale równie dobrze może to być zwykły jogurt naturalny. Do tego odrobina miodu (około 2 łyżek na jeden duży kubek jogurtu 370-400g) i trochę orzechów ziemnych (w moim przypadku wystarczyła 1/3 szklanki). Poza tym, trzeba zaopatrzyć się w mikser/blender i miseczkę lub inny pojemnik, w którym zmiksujecie jogurt i włożycie go do zamrażarki. 


Cały przepis polega na zmiksowaniu jogurtu z miodem i częścią przygotowanych orzechów (najlepiej zostawić trochę, pokroić je na mniejsze kawałki i dodać na samym końcu) i wstawieniu go do zamrażarki na jakieś 3 - 5 godzin. Ale uwaga, bo na tym się nie kończy! Co 20 - 30 minut jogurt trzeba na chwilę wyjąć i ponownie zmiksować. Zapominalskim radzę włączyć do akcji minutnik albo budzik - w moim przypadku bardzo się przydał! ;)


Gdy Wasz jogurt odpowiednio stężeje i osiągnie pożądaną konsystencję, wyjmijcie go, polejcie jeszcze odrobiną miodu, posypane odłożonymi wcześniej orzechami. I gotowe! 


Poniżej mam dla Was jeszcze ten sam przepis w formie graficznej, w razie gdyby ktoś chciał sobie zapisać na potem albo przypiąć na Pintereście!


Przepis na domowy mrożony jogurt DIY

x

8 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, ale to i tak Twój kubek zdobył moje serce! Uwielbiam Krecika!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama kiedyś próbowałam zrobić taki jogurt ale wymiękłam i zjadłam go już po godzinie mrożenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, też trochę podjadałam w trakcie... ale jednak na samym końcu był najlepszy!

      Usuń
  3. Pyszności! Wypróbuję na pewno! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie, będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo, zapisuję! Ale pewnie też nie wytrwam z tym miksowaniem co jakiś czas i zjem gdzieś pomiędzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie nie, spróbuj wytrzymać do całkowitego zamrożenia! Warto :D

      Usuń

Dziękuję za komentarz! Nie musisz osobno wklejać adresu swojego bloga - i tak Cię odwiedzę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...