sobota, 30 listopada 2013

DIY: trochę inny kalendarz adwentowy

acatastrophewaitress.blogspot.com

Wszyscy dobrze znamy klasyczny kalendarz adwentowy z czekoladką na każdy dzień grudnia. Grudzień tuż tuż, a więc w sklepach znów się od nich roi. To świetny prezent dla dziecka, które ma zwykle ogromną frajdę z wyczekiwania (z mniejszym lub większym powodzeniem) na każdą kolejną czekoladkę. Ale co jeśli już się z niego wyrosło? Co z dorosłymi?


Otóż, jakiś czas temu natknęłam się na Pintereście na pomysł zrobienia własnego kalendarza adwentowego i... od tamtej pory nie mogłam się doczekać, aż sama się za niego zabiorę!
Od razu muszę Was uprzedzić, że nie znajdziecie w tym poście gotowego tutorialu. Dlaczego? Bo nie ma jednego wzoru na kalendarz, o którym mówię. Każdy powinien sam zdecydować o tym, jak będzie wyglądał i co się w nim znajdzie! :) Wszystko zależy od tego, co Wam się podoba i co macie pod ręką! ;)

Kalendarz może być złożony z małych pudełek, torebek lub kopert. Jak widzicie na zdjęciu ilustrującym ten post, ja postawiłam na własnoręcznie robione koperty. Zrobiłam je ze zwykłych kolorowych kartek A4, a następnie jeszcze trochę ozdobiłam. 

A co w środku? W każdej kopercie mojego kalendarza znalazło się jedno zadanie na dany dzień - od dawna narzekam, że brakuje mi czasu na czytanie, że nie potrafię się zabrać za pracę magisterską, a sztalugi nie używałam od tak dawna, że ostatnio zdziwiłam 
się, że  ją w ogóle mam. Postanowiłam, więc wykorzystać adwent (i mój nowy kalendarz) do zmotywowania się i urozmaicenia ponurych grudniowych dni, w które zazwyczaj "nic się nie chce". Wśród grudniowych zadań znalazło się między innymi: 45 minut z książką, 30 minut szkicowania, 6 godzin bez internetu i upieczenie czegoś dobrego.
To oczywiście tylko mój pomysł. Możliwości jest o wiele więcej - możecie wybrać świąteczny lub po prostu ulubiony cytat na każdy dzień, albo zapisać jaki drobiazg sobie dzisiaj sprawicie. Jeśli zrobiony przez Was kalendarz, planujecie podarować bliskiej osobie, świetnym pomysłem jest komplement na każdy dzień lub drobny upominek. 


acatastrophewaitress.blogspot.com

Jeśli spodobał Wam się pomysł takiego kalendarza, nie odkładajcie go na przyszły rok! Przed Wami cała sobota - na pewno zdążycie! :)




9 komentarzy:

  1. Bardzo spodobał mi się ten pomysł i myślę, że wykorzystam go nie tylko w czasie adwentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam! Co prawda wymaga to trochę samozaparcia, ale za to ile jest satysfakcji po każdym zrealizowanym zadaniu! :)

      Usuń
  2. Też spotkałam się w sieci z takimi pomysłami :) Niestety przegapiłam czas na zrobienie go... Ale za rok! Czas zrobić listę: "DO wypróbowania w 2014 roku" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, ale super! szkoda, że trafiłam tu dopiero dzisiaj...
    w przyszłym roku zrobię sobie taki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej, szkoda, że wcześniej nie trafiłam tutaj i na ten pomysł na kalendarz. Mega kreatywna i mądra rzecz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że taki kalendarz sprawdzi się też poza adwentem... sama się właśnie zastanawiam nad jego kontynuacją! :D

      Usuń
  5. świetny pomysł i ciekawy blog!

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł :D teraz to już nie będziesz miała wymówek... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, super, super! Ogromne dzieki za pomysł! Mimo tego, ze pierwszy juz prawie sie kończy, zrobię taką mini wersje kalendarza mojemu S, oby nie brakło mi kreatywności :>

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Nie musisz osobno wklejać adresu swojego bloga - i tak Cię odwiedzę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...